Корекційні впливи слід організовувати так, щоб вони відповідали основним лініям розвитку в конкретний віковий період, базувалися на властивих цьому вікові особливостях і досягненнях. Цьому сприяє корекційна робота, яка проводиться в спеціальній школі.
Навчальні плани для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату обов’язково включають години корекційно-розвиткових занять, зміст яких зумовлений особливостями психофізичного розвитку здобувачів освіти і реалізується через курси:
- для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату: «Лікувальна фізкультура», «Корекція розвитку»;
- для дітей зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями): «Корекція розвитку», «Соціально-побутове орієнтування», «Лікувальна фізкультура».
Корекційно-розвиткові заняття проводять педагоги спеціального закладу загальної середньої освіти: вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, вчитель фізичної культури, вчитель соціально-побутового орієнтування.
Метою корекційно-розвиткових заняття для дітей з порушенням опорно-рухового апарату є: створення та забезпечення психофізичного та особистісного розвитку дітей із порушеннями опорно-рухового апарату, корекції наявних порушень психофізичного розвитку та забезпечення умов для розвитку усіх психічних процесів, що сприятиме максимальній соціалізації дітей.
Основними завданнями корекційно-розвиткових занять є:
1. Визначення наявних порушень психофізичного розвитку дитини із порушеннями опорно-рухового апарату.
2. Подолання порушень з урахуванням механізмів їх виникнення з опорою на найбільш збережені функціональні системи розвитку.
3. Попередження появи та корекція вторинних порушень психофізичного розвитку.
4. Формування здатності здійснювати комунікацію в різних сферах спілкування з урахуванням мотивації, мети та соціальних норм поведінки.
5. Нормалізація м’язового тонусу організму дитини через інтеграцію мовленнєвої, пізнавальної, рухової діяльностей.
Основні напрями корекційно-розвиткової роботи: лікувальна фізкультура, корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування.
Психолого-педагогічний консиліум
Відповідно до Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 за № 221, з метою надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги та проведення моніторингу динаміки розвитку здобувачів освіти, виявлення особливостей індивідуального розвитку, створення умов для їх фізичного, інтелектуального, психічного розвитку, підготовки до відповідної практичної діяльності та самостійного життя в сучасних суспільно-економічних умовах, надання консультативної допомоги батькам або (особам, що їх замінюють), педагогам щодо корекції, виховання, навчання та подальшого працевлаштування здобувачів освіти комунального закладу «Костопільська спеціальна школа I-III ступенів» Рівненської обласної ради, у закладі функціонує психолого-педагогічний консиліум у складі:
-БОБАК Наталія - заступник директора з навчальної роботи, голова консиліуму;
-ТОКАР Мирослава - лікар школи;
- ГЛЯЙХ Раїса - логопед, дефектолог;
- КОНОНЧУК Наталія - вчитель початкових класів ;
- БЕРЕЖНА Олена - практичний психолог;
- ВЛАСЮК Вікторія - дефектолог, представник ІРЦ №1 м.Костополя»;
- КОЗЛЮК Ірина - вчитель лікувальної фізичної культури;
- РАДІОН Світлана - логопед, секретар консиліуму;
Коментарi