Корекційні впливи слід організовувати так, щоб вони відповідали основним лініям розвитку в конкретний віковий період, базувалися на властивих цьому вікові особливостях і досягненнях. Цьому сприяє корекційна робота, яка проводиться в спеціальній школі.

Навчальні плани для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату обов’язково включають години корекційно-розвиткових занять, зміст яких зумовлений особливостями психофізичного розвитку здобувачів освіти і реалізується через курси:

  • для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату: «Лікувальна фізкультура», «Корекція розвитку»;
  • для дітей зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями): «Корекція розвитку», «Соціально-побутове орієнтування», «Лікувальна фізкультура».

Корекційно-розвиткові заняття проводять педагоги спеціального закладу загальної середньої освіти: вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, вчитель фізичної культури, вчитель соціально-побутового орієнтування.

Метою корекційно-розвиткових заняття для дітей з порушенням опорно-рухового апарату є: створення та забезпечення психофізичного та особистісного розвитку дітей із порушеннями опорно-рухового апарату, корекції наявних порушень психофізичного розвитку та забезпечення умов для розвитку усіх психічних процесів, що сприятиме максимальній соціалізації дітей.

Основними завданнями корекційно-розвиткових занять є:

1. Визначення наявних порушень психофізичного розвитку дитини із порушеннями опорно-рухового апарату.

2. Подолання порушень з урахуванням механізмів їх виникнення з опорою на найбільш збережені функціональні системи розвитку.

3. Попередження появи та корекція вторинних порушень психофізичного розвитку.

4. Формування здатності здійснювати комунікацію в різних сферах спілкування з урахуванням мотивації, мети та соціальних норм поведінки.

5. Нормалізація м’язового тонусу організму дитини через інтеграцію мовленнєвої, пізнавальної, рухової діяльностей.

Основні напрями корекційно-розвиткової роботи: лікувальна фізкультура, корекція розвитку, соціально-побутове орієнтування.

Психолого-педагогічний консиліум

Відповідно до Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 за № 221, з метою надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги та проведення моніторингу динаміки розвитку здобувачів освіти, виявлення особливостей індивідуального розвитку, створення умов для їх фізичного, інтелектуального, психічного розвитку, підготовки до відповідної практичної діяльності та самостійного життя в сучасних суспільно-економічних умовах, надання консультативної допомоги батькам або (особам, що їх замінюють), педагогам щодо корекції, виховання, навчання та подальшого працевлаштування здобувачів освіти комунального закладу «Костопільська спеціальна школа I-III ступенів» Рівненської обласної ради, у закладі функціонує психолого-педагогічний консиліум у складі:

-БОБАК Наталія - заступник директора з навчальної роботи, голова консиліуму;

-ТОКАР Мирослава - лікар школи;

- ГЛЯЙХ Раїса - логопед, дефектолог;

- КОНОНЧУК Наталія - вчитель початкових класів ;

- БЕРЕЖНА Олена - практичний психолог;

- ВЛАСЮК Вікторія - дефектолог, представник ІРЦ №1 м.Костополя»;

- КОЗЛЮК Ірина - вчитель лікувальної фізичної культури;

- РАДІОН Світлана - логопед, секретар консиліуму;

- БУДЬКО Ірина - соціальний педагог;

- КУЛИК Ярослав - лікар-травматолог.

Методичний тиждень предметів корекційної складової

Відповідно до річного плану роботи школи, з метою презентації досвіду роботи учителів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників щодо корекційної роботи в спеціальній школі, пропаганди ефективного педагогічного досвіду, розкриття практичних можливостей використання технологій та методик, які допомагають розвитку компенсаторних зон при порушеному розвитку дітей з особливими освітніми потребами, корекції порушеного інтелектуального розвитку та створення оптимальних умов його підтримки, забезпечення соціальної адаптації дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та інтелектуальними порушеннями шляхом створення оптимального навчального та корекційно-розвивального середовища в умовах спеціального закладу, в школі, в період з 18.10. по 22.10.2021 року пройшов методичний тиждень учителів, що викладають предмети корекційної складової.

Робота розпочалась з проведення інструктивно-методичної наради з питань організаціїметодичного тижня та презентації усного журналу й куточка логопеда учителями-логопедами: Раїсою Гляйх, Світланою Радіон, Тетяною Довжаницею. У цей же день на урок корекції розвитку запросила своїх колег Вікторія Власюк. В рамках показових корекційних заходів проводились: урок лікувальної фізкультури, учитель Ірина Козлюк, індивідуальне заняття логопеда Раїси Гляйх, розширене засідання методичного об'єднання учителів та вихователів початкових класів, логопедів - під керівництвом Наталії Конончук.

В рамках методичного тижня предметів корекційної складової, 21 жовтня в школі відбувся семінар "Забезпечення системного підходу в корекційній роботі з дітьми з ООП - запорука їх успішної комплексної реабілітації", в якому взяли участь педагоги школи, батьки учнів та представники ІРЦ №2.

Семінар організований з метою обміну досвідом та методами корекційної роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби. Зустріч проведена у формі "круглого столу". Фахівці ІРЦ та педагоги спеціальної школи обмінювались думками щодо методів, прийомів, доцільності застосування засобів корекційного впливу на дітей різного віку, та, зокрема, в умовах спеціальної школи. Виступили спеціалісти школи: дефектолог дошкільної групи - Тетяна Довжаниця, яка розповіла про запуск мовлення у немовних дітей, продемонструвала цікаві методи та вправи, засоби, які вона використовує в роботі. Керівник семінару, досвідчений логопед - Раїса Гляйх , повідомила про методи своєї роботи та їх результативність із школярами початкової школи. Логопед наголосила на важливості раннього втручання для постановки звуків у дітей. Молода вчителька-реабілітолог - Ірина Козлюк ознайомила учасників семінару із різноманітним обладнанням, яке наявне в школі, для здійснення корекційного впливу та виправлення порушень опорно-рухового апарату. Школа має два зала ЛФК, тому одночасно уроки проходять у двох класах, паралельно частина дітей отримують послуги масажу, згідно приписів лікаря. Також виступили логопед, учителі корекції розвитку. Цікаві методи роботи продемонструвала вчитель СПО- Галина Мельничук. Її уроки спрямовані на соціалізацію дітей, корекцію пізнавальних процесів та уявлень про навколишній світ. Свої доповнення, рекомендації та цінні поради щодо корекційної роботи з дітьми з ООП надали фахівці ІРЦ: директор ІРЦ 2 - Вікторія Наумович та практичний психолог- Мирослава Федоровська. Також свою думку щодо діяльності школи висловили присутні батьки, і зауважили, що комплекс корекційних заходів, який надається школою є цінним та ефективним. Присутні погодились, що лише спільна праця та дії в інтересах дітей, принесуть бажані результати і домовились про подальшу співпрацю, на що і висловила надію у своєму заключному виступі директор школи - Марія Шама.

22 жовтня проводився самоаналіз та аналіз проведених уроків, обмін враженнями, робились висновки та надавались методичні рекомендації колегам.

Кiлькiсть переглядiв: 168

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.
Комунальний заклад "Костопільська спеціальна школа І-ІІІ ступенів" Рівненської обласної ради

35000, м. Костопіль, пров. Пушкіна, 3

Дата останньої зміни 21 Січня 2022

Фотогалерея